czwartek, 14 lutego 2013

Kruche "różane" ciasteczka

Ciasteczka w kształcie róży
Jakiś czas temu przeglądając moje ulubione anglojęzyczne blogi z "ładnymi zdjęciami" natknęłam się na zdjęcie ciasteczek w kształcie róży. Nie było do nich przepisu, więc stwierdziłam, że pokombinuję sama. Nie wyszło całkowicie jak tego chciałam, ciasto chyba było za luźne, spłynęło podczas pieczenia. A może po prostu za grubo je rozwałkowałam? Przepis podaję dokładnie taki jak go robiłam. Jak ktoś na nim poeksperymentuje i wyjdzie mu coś lepszego - proszę o komentarz! :)
  
SKŁADNIKI: 
3 średniej wielkości jabłka (najlepiej twarde, zwarte odmiany)
500 ml wody
0,5 szklanki cukru
1 łyżka cukru waniliowego
sok z 0,5 cytryny 

2 szklanki mąki pszennej (u mnie pół-na-pół pełnoziarnista i zwykła)
200 g margaryny
3/4 szklanki cukru pudru
3 żółtka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego 
  
SPOSÓB WYKONANIA: 
Margarynę posiekać w misce z mąką, dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto. Uformować z niego kulę, owinąć folią i wstawić do lodówki na godzinę.
Jabłka pokroić na ćwiartki, odkroić gniazdo nasienne, po czym pokroić na bardzo cienkie półksiężycowe plasterki. W rondelku zagotować wodę z cukrem, cukrem waniliowym i sokiem z cytryny. Pokrojone jabłka wrzucić do gotującej się wody, obgotować około 2 minuty (aż zmiękną), wyjąć i porządnie odsączyć. Zbyt mokre jabłka spowodują pojawienie się zakalca w ciasteczkach.
   
Apple cookies
  
Schłodzone ciasto rozwałkować na placek o grubości około 3 mm. Odkrajać około 2 cm paski, po czym układać na nich plasterki jabłka, a następnie zwijać w lekko spiralny rulonik. Układać pionowo na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec w 180°C przez około 25 minut.
  
Ciasteczka z jabłkiem
 
Walentynki 2013 - czym to się je?
 
Wydrukuj ten post

10 komentarzy:

  1. Podoba mi się i przepis i wykonanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. coś pięknego, bardzo ładnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, prezentują się świetnie, a są łatwiutkie do zrobienia :)

      Usuń
  3. Piękne wyszły Ci te róże, są urocze
    Kiedyś zrobiłam wytrawne z ciasta francuskiego i kiełbasy http://kulinarne-smaki.blogspot.com/2011/02/roze.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo! Świetne są! Jako przekąska na imprezę jak znalazł :) I dziękuję :D

      Usuń
  4. WOW ! :D wyglada bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)